Miután a legtöbb esküvői fotós
profitorientáltan, professzióként végzi a tevékenységét elvárható tőlük, hogy a
tudásuk mellett a felszerelésük is professzionális legyen. A professzionális fotós felszerelés árát valahol a megrendelő fizeti meg, ezért meg kell
találnunk azt az egyensúlyt, amely az elégséges, de minőségi felszerelést
biztosítja.
Ma egy esküvői fotóstól
elvárható, hogy tükörreflexes fényképezőgéppel dolgozzon, amelyek közül a
legtöbben már digitális vázakat használnak. Amikor egy fotós leteszi a voksát
egy márka mellett, onnantól az egész felszerelését ehhez kell igazítania. A
legnépszerűbb márkák (Nikon, Canon, Olympus, Sony) a vázak mellett egy egész
komplett fotós rendszert biztosítanak, (objektívek, vakuk stb) amelyek között csekély az átjárás.
Fontos megjegyezni, hogy ma már a
belépőszintű tükörreflexes fényképezőgépek is hihetetlen képminőséget tudnak
produkálni. A professzionális gépek inkább a sebességükben, a fénymérésükben, a
tartósságukban és az egyedi beállításaikban hajaznak a belépőszintű társaikra.
Amilyen „kicsi” a gépvázak között
a különbség, olyan nagy az objektívek minősége közötti eltérés. Egy
professzionális optika képminőségben, élességben, kontrasztban és
színtelítettségben egészen más képet ad, mint egy olcsóbb társa, éppen ezért az
esküvői fotósok zöme az objektívek kiválasztására fekteti jobban a hangsúlyt.
Az esküvői fotózás során
portréfotózásra alkalmas felszerelést használunk, a legtöbb fénykép kistele
állásban készül. Sok fotó készül azonban széles látószögű objektívvel,
leginkább akkor, amikor a hátteret, illetve a környezetet is bele akarjuk
építeni a képbe.
Az objektívek között
megkülönböztetünk zoom és fix gyújtótávolságú objektíveket. A zoomos optikákkal
az adott tartományban kedvünkre ráközelíthetünk a fotóalanyra, így ennek az
üvegnek a használata nagyon kényelmes. A professzionális zoom optikák hátránya,
hogy nagyon drágák, és korántsem lehet velük olyan éles képet készíteni, mint
egy fix gyújtótávolságú optikával. A „fixes” optikáknál nem lehet állítani a
gyújtótávolságot, így kényelmetlenebb velük fotózni, de cserébe élesebb képet
kapunk, és a pénztárcánk is vastagabb marad.
Az esküvői fotózás során személy szerint egy széles
látószögű zoom optika, valamint 35 mm-es, 50 mm-es és 85 mm-es fix gyújtótávolságú,
nagy fényerejű optikák mellett tettem le a voksomat. Fontos leszögezni, hogy egy
kompromisszummentes felszerelés (ha létezik egyáltalán ilyen) megvásárlása
nagyon drága, ezért én néhány kényelmi szempontot hátrahagyva döntöttem így.
Persze egy esküvői fotós
felszerelése nemcsak a gépvázakból, és az objektívekből áll. Először is
kihagytam a felsorolásból a rendszervakut, amely a kreatív fotózás, és megvilágítás
legfontosabb eszköze, de ezen túl a fényformálókon keresztül a rádiós
vakukioldón át még rengeteg kisebb-nagyobb felszerelést kell magunkának tudni.
Végül a legfontosabb dolog, hogy
egy esküvői fotóst ne (csak) a felszerelése alapján ítéljünk meg. Aki igazán
tehetséges az egy szerényebb felszereléssel is tud kiváló képeket készíteni, és
fordítva. Mostanában, amikor szinte bárki számára elérhetővé vált egy
professzionális, vagy fél professzionális fotós felszerelés megvásárlása, még
inkább a fotósok képességei kerülnek előtérbe.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.